Hívás Most

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Hatályos: 2025. november 23. napjától visszavonásig

ÁSZF letöltése (PDF)

Kártevőirtási és higiéniai szolgáltatások igénybevételéhez

Szolgáltató: Trapshop Kft.

1. A Szolgáltató adatai és az ÁSZF hatálya

1.1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Trapshop Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) és a szolgáltatásait igénybe vevő bármely természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet (a továbbiakban: Megrendelő) közötti vállalkozási jogviszonyt.

1.2. A Szolgáltató adatai:

  • Cégnév: Trapshop Kft.
  • Székhely: 8797 Batyk, Fő utca 34.
  • Cégjegyzékszám: 20-09-078346
  • Adószám: 32050547-2-20
  • E-mail: info@kartevoirtas-zala.hu
  • Telefonszám: +36309113868
  • Nyilvántartó hatóság: Zalaegerszegi Törvényszék Cégbírósága

1.3. A szerződés létrejötte

A szerződés a Felek között távollévők között kötött szerződésnek, vagy helyszíni szerződésnek minősül az alábbiak szerint:

Megrendelés visszaigazolása: A Szolgáltató által (telefonon, e-mailben, üzenetküldő alkalmazásban) adott árajánlat és időpont Megrendelő általi elfogadásával a szerződés létrejön.

ÁSZF elfogadása: A Megrendelő a szolgáltatás megrendelésével (időpontfoglalással) kijelenti, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte, azokat magára nézve kötelezőnek fogadja el. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséget von maga után.

A Megrendelő a megrendelés elküldésével (telefonon tett nyilatkozatával vagy az online felületen a ’Megrendelés fizetési kötelezettséggel’ gomb/opció választásával) kifejezetten elismeri, hogy ajánlata kötelező érvényű és fizetési kötelezettséggel jár.


2. A szolgáltatás tárgya és biztonsági rendelkezések

2.1. A szolgáltatás jellege

A Szolgáltató rovar- és rágcsálóirtási (HACCP rendszerhez illeszkedő vagy eseti), valamint fertőtlenítési feladatokat lát el. A szolgáltatás jellegéből fakadóan a Szolgáltató gondossági kötelmet vállal, nem pedig feltétlen eredménykötelmet. A kártevőirtás sikeressége nagymértékben függ a környezeti tényezőktől, az épület műszaki állapotától és a Megrendelő együttműködésétől. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a munka szakszerűségének igazolása, valamint a kártevőmentesítés nyomon követése érdekében a kezelt területről (személyek ábrázolása nélkül) fotódokumentációt készíthet.

2.2. A Szolgáltató az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségét nem zárja ki. Ugyanakkor a Szolgáltató mentesül a felelősség alól minden olyan káresemény tekintetében, amely bizonyíthatóan arra vezethető vissza, hogy a Megrendelő a részletesen ismertetett biztonsági utasításokat (különösen: várakozási idő be nem tartása, kötelező szellőztetés, élelmiszerek elzárása) megszegte. Ezen utasítások be nem tartása a Megrendelő kizárólagos kockázata.

2.3. Együttműködési kötelezettség

A Megrendelő köteles:

  • A munkaterületre való bejutást a visszaigazolt időpontban biztosítani.
  • A higiéniai előkészületeket a Szolgáltató kérésére elvégezni (pl. zsúfoltság megszüntetése).

Amennyiben a Megrendelő az előkészületeket nem végzi el, és emiatt az irtás nem végezhető el szakszerűen, a Szolgáltató jogosult a munkát megtagadni és a 3.3. pont szerinti díjat kiszámlázni.


3. Díjazás és Meghiúsulás (Fizetési feltételek)

3.1. Díjak

A szolgáltatás díja az egyedi árajánlatban vagy a helyszíni Munkalapon rögzített összeg. Fogyasztók felé közölt árak bruttó árak.

3.2. Fizetés

A díj megfizetése a teljesítést követően azonnal esedékes készpénzben, vagy – előzetes megállapodás esetén – azonnali banki átutalással. Céges partnerek esetén a fizetési határidő a számlán feltüntetettek szerint alakul.

3.3. Kiszállási és Rendelkezésre állási díj (Meghiúsulás esetén)

Amennyiben a Szolgáltató a visszaigazolt időpontban a helyszínen megjelenik, de a munkavégzés a Megrendelő érdekkörében felmerülő okból hiúsul meg (különösen: a Megrendelő nincs a helyszínen, a bejutást nem biztosítja, vagy az előkészületek – pl. takarítás, elpakolás – hiánya miatt a vegyszeres kezelés biztonságosan nem végezhető el), úgy a Szolgáltató jogosult Meghiúsulási Kárátalányt érvényesíteni. Összege: Bruttó 20.000 Ft. Fizetési határidő: A helyszínen készpénzben, vagy 3 napon belül átutalással.


4. Fogyasztói tájékoztató: Elállási jog és annak elvesztése

4.1. Elállási jog

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a Fogyasztót üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetén 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

4.2. A teljesítés megkezdése és az elállási jog elvesztése

A kártevőirtás természete azonnali beavatkozást igényelhet. A Megrendelő az időpont foglalásával kifejezetten kéri, hogy a Szolgáltató a szolgáltatás teljesítését a 14 napos elállási határidő lejárta előtt kezdje meg.

Teljesítés után: A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően (az irtás elvégzése után) elveszíti elállási jogát, így a szolgáltatási díjat köteles megfizetni.

Részleges teljesítés: Amennyiben a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően, de a munka befejezése előtt gyakorolja felmondási jogát, úgy köteles megtéríteni a Szolgáltató addig elvégzett munkájával arányos díjat (beleértve a kiszállási díjat és a felhasznált anyagköltséget).

Sürgősségi teljesítés kérése: Mivel a kártevőirtás jellemzően sürgős beavatkozást igényel, a Megrendelő az időpont véglegesítésével kifejezetten kéri, hogy a Szolgáltató a 14 napos elállási határidő lejárta előtt kezdje meg a teljesítést. A Megrendelő egyúttal kijelenti: tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően elveszíti felmondási/elállási jogát.


5. Szavatosság, Jótállás (Garancia) és Felelősségkorlátozás

5.1. Garancia (Jótállás) korlátai

A Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a kártevőirtás eredményessége biológiai folyamat. Garancia (ingyenes utókezelés) kizárólag akkor érvényesíthető, ha:

  • a) A Megrendelő a Munkalapon előírt higiéniai és műszaki intézkedéseket (pl. rések tömítése) bizonyíthatóan elvégezte.
  • b) A fertőzés nem társasházi eredetű (csőáttörések, szomszéd lakások) felülfertőződés.

Amennyiben a Megrendelő a higiéniai hiányosságokat nem szünteti meg, a Szolgáltató mentesül a garanciális kötelezettség alól.

5.2. Felelősségkorlátozás

A Szolgáltató a szerződésszegéssel okozott károkért való felelősségét – a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősség kivételével – a kifizetett szolgáltatási díj összegére korlátozza. A Szolgáltató nem felel a kártevők által okozott károkért (pl. rágás, vezetékhibák, betegségterjesztés), mivel a Szolgáltató tevékenysége a kártevők irtására, nem pedig a múltbéli vagy jövőbeni károk megtérítésére irányul.


6. Panaszkezelés és Záró rendelkezések

6.1. Panaszait írásban az info@kartevoirtas-zala.hu címen, vagy postai úton a Szolgáltató székhelyére (8797 Batyk, Fő utca 34.) küldött levélben teheti meg. A Szolgáltató 30 napon belül érdemben válaszol.

6.2. Békéltető Testület

Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó lakóhelye szerinti testület illetékes. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes testület (ahol a Szolgáltató köteles az eljárásban részt venni): Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

6.3. Adatvédelem:

A Szolgáltató a Megrendelő személyes adatait a GDPR és a hatályos magyar jogszabályok előírásai szerint kezeli. A részletes adatkezelési szabályokat, valamint az igénybe vett adatfeldolgozók körét (pl. számlázás, könyvelés, tárhelyszolgáltatás) a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza, amely elérhető a honlapon és jelen szerződés elválaszthatatlan mellékletét képezi.

6.4. Joghatóság

Fogyasztónak nem minősülő ügyféllel (pl. cégek, társasházak) szembeni jogvitákra a Felek a szolgáltatás teljesítési helye szerinti, vagy – választás hiányában – a Zalaegerszegi Járásbíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.


Korábbi verziók